First experience - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Carine, Carolien, Karin & Gerrinda - WaarBenJij.nu First experience - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Carine, Carolien, Karin & Gerrinda - WaarBenJij.nu

First experience

Blijf op de hoogte en volg Carine, Carolien, Karin & Gerrinda

09 Oktober 2014 | Kenia, Nairobi

lieve allemaal, how are you? I'm afraid you're not allowed to take pictures here. We werden verwelkomd op een typisch Afrikaanse manier. Iedereen vraagt hoe het met je gaat.

Maar laten we beginnen bij het begin. We hadden om vijf uur afgesproken op Schiphol, ingecheckt bij Swiss Airlines en afscheid genomen. We hebben een fijne vlucht gehad en tot aan Kenia toe hebben we Nederlandse begeleiding gehad door een steward die Nederlands sprak. En hij heeft ons Zwitserse chocolaadjes gegeven 'voor als we in een dip zitten'. En een vliegtuigknuffeltje, waarvan we eerst dachten dat het een zeehond was.
En dan stap je uit in Afrika. Genoeg eerste indrukken op zo'n moment: een heerlijke, warme wind, een zoete geur en lachende mensen. We voelden ons een beetje uitgelachen soms, ze grijnzen wel erg vaak naar ons. En bij het inchecken kreeg Carine te horen dat ons Engels wel slecht was hoor, of we geen Swahili konden leren spreken. :)

Eenmaal het vliegveld verlaten, was het donker en zagen we overal witte, blinkende ogen staan met naambordjes. Maar waar was onze taxichauffeur? Gelukkig vallen wij meer op dan andersom en kwam de chauffeur zelf naar ons toe met een big smile. Hij begeleidde ons naar een busje en na een misselijk makende rit in het drukke, chaotische verkeer van Nairobi kwamen we in een oase van rust met tenten. Onderweg hebben we een zebra gespot!! Gewoon in de hoofdstad van Kenia. Onvoorstelbaar!!

In ons hotel, wat bestaat uit een luxe tent, hebben we heerlijk geslapen. En koud gedoucht :). 's Avonds hoorden we veel vogelgeluiden en jankende honden. En 's ochtends hebben we even zonder stroom gezeten. Verder heerlijk geslapen allemaal!

We genieten nu van het zonnetje en hopen om 17.00 u met JamboJet naar Eldoret te vliegen.

Dankjewel voor het lezen! We hopen snel weer iets van ons te laten horen!

Liefs, Karin, Carolien, Carine en Gerrinda.

• 09 Oktober 2014 - 11:18

Jeanette Hakkenberg:

Cool & Geniet nog van 't zonnetje! :D
    Succes met het laatste stukje van jullie reis!
    Knuffel!

• 09 Oktober 2014 - 12:06

Anoek:

Ha dames! Klinkt goed:)
    Goed om jullie eerste ervaringen te horen!
    Wordt vast een enorm interessante periode!

Succes en veel plezier!
    Goede reis straks!
    Liefs

• 09 Oktober 2014 - 12:22

Esther :

Geweldig meiden geniet ervan en wat leuk dat we mee kunnen leven
    Succes groetjes esther collega gerinda

• 09 Oktober 2014 - 12:32

Babette:

Een mooi begin van je avontuur! Leuk om te lezen! fijn dat jullie samen zijn. Liefs vanuit Hollandia! :)

• 09 Oktober 2014 - 12:37

Joline:

Ha meiden!
    Wat een ervarin! Ik bid voor jullie en geniet er maar hard van!
    Liefs, Joline

• 09 Oktober 2014 - 14:57

Goed om te horen dat jullie in Kenia zijn aangekomen! Goede reis verder nog en heel veel succes met het begin van de stage! Liefs Amber

• 09 Oktober 2014 - 15:22

Ilk:

Blij dat jullie veilig zijn aangekomen! Super leuk om zo toch een beetje mee te krijgen wat jullie allemaal beleven! Geniet ervan :-D

Dikke knuf
    Ilk

• 09 Oktober 2014 - 15:34

Tiny:

Leuk om te lezen! :) Goeie reis nog even vandaag en geniet van jullie geweldige ervaringen daar! Liefs

• 09 Oktober 2014 - 16:29

Pa En Ma De Kok:

Hallo lieve meiden,
    Wat leuk om jullie eerste verhaaltje te lezen. Hopelijk lezen we snel weer wat
    hoe of jullie reis verder is gegaan. Geniet ervan.
    Liefs en een dikke knuffel van ons

• 09 Oktober 2014 - 17:46

Ds. M.Messemaker:

Beste meiden (en in het bijzonder Carine :-))
    Wat mooi om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen. Ik herken de sfeer waarin jullie terecht zijn gekomen. Geweldig! Geniet van het goede dat God jullie op de reis/stage wil geven. Hopelijk mogen jullie meer ontvangen dan dat jullie geven. Als je goed in de ogen kijkt van de mensen die je op je weg ontmoet, zul je dat zeker ontdekken. Ga met God in de voetsporen van de Heere Jezus, dan kom je op de mooiste plekjes!
    Hartelijke groeten,
    de Woudenbergse doom

• 09 Oktober 2014 - 18:48

Peter, Beppie En Julian:

Hoi meiden,
    Leuk van jullie te horen! Heerlijk die verhalen! En jullie zijn er nog maar net.
    Geniet er van!
    Liefs, ons

• 10 Oktober 2014 - 11:56

Gerda:

Lieve Gerrinda (en vriendinnen)

Leuk om jullie eerste ervaring te lezen.
    We hopen er nog veel te krijgen en natuurlijk foto's.

Liefs van opa en oma Brakel (en Joanne en Alex)

• 10 Oktober 2014 - 13:44

Laura:

Ha meiden,

Leuk jullie verhaaltje! geniet ervan en heel veel succes met alles!!

groetjes,
    Laura (vd Spek) schoonzus;) Carine

• 10 Oktober 2014 - 22:26

Addie:

Fijn dat het eerste deel van jullie reis goed is verlopen! Ik zie uit naar jullie volgende verhalen. Geniet alle uitdagingen!
    Tot sne,
    Addie.

• 11 Oktober 2014 - 15:03

Kees,Marjo Hoogendoorn:

Lieve Gerrinda en vriendinnen,

Fijn dat de eerste indrukken zo positief zijn.Wij hopen dat de stage periode heel leerzaam mag zijn en dat de patienten ook zo`n stralende glimlach mogen geven.

Liefs van,
    Papa,mama,Leanne en Hanno,Wilbert,Eline,Marita,Christian en Jacco.

• 11 Oktober 2014 - 21:29

Jan En Hennie Mulder:

Lieve Karin en vriendinnen
    Fijn te horen dat alles goed gaat, bedankt voor het leuke schrijven, we zien uit naar het volgende verhaal.
    Hartelijke groeten van papa,mama,marielle,en johan.

• 28 November 2014 - 19:57

Oma En Opa Vermaas:

lieve Carolien, wat geweldig om te lezen wat je allemaal mag doen en wat je allemaal meemaakt. Wat had je dat jongetje een prachtige naam willen geven, maar Alfa is ook een mooie naam. We genieten iedere keer weer opnieuw van je verhalen en de foto's. Met ons gaat het allemaal gelukkig goed. Gisteren (27 nov.) waren we op de verjaardag van Maarten. Hij heeft een prachtig huis aan de Kruizemuntstraat, precies zo'n huis als wij in de Schopenhauerstraat hadden. nu lieve Carolien we missen je evenals je zus maar het schiet alweer aardig op. Alle goeds toegewenst voor jou en mede studenten, veel liefs Oma en
    opa Vermaas