Zonsopgang, flamingo's en zebra's - Reisverslag uit Eldoret, Kenia van Carine, Carolien, Karin & Gerrinda - WaarBenJij.nu Zonsopgang, flamingo's en zebra's - Reisverslag uit Eldoret, Kenia van Carine, Carolien, Karin & Gerrinda - WaarBenJij.nu

Zonsopgang, flamingo's en zebra's

Blijf op de hoogte en volg Carine, Carolien, Karin & Gerrinda

17 Januari 2015 | Kenia, Eldoret

Lieve allemaal,

Weer even een berichtje uit Kenia! Misschien wel een van onze laatste blogs.. Wat is de tijd snel gegaan! Over 1,5 week staan we alweer op Nederlandse bodem, maar we weten het moment nog zo goed dat we voor het eerst op Keniaanse bodem stonden..
Dubbel, omdat we verlangen naar de mensen thuis én naar een kroket ;) Maar omdat we ook een stukje nieuw ‘thuis’, lieve mensen en een mega mooie tijd met elkaar hier achterlaten.

Afgelopen weken zijn de ouders en vriend van Karin langs geweest. We hebben een gezellige tijd met elkaar gehad! Stage gelopen, maar ook leuke uitjes met elkaar gedaan.
Vorig weekend zijn we naar Lake Bogoria geweest. Een meer met flamingo's en geisers waar we ons eigen eitje hebben gekookt!
Afgelopen week zijn we op ‘vakantie’ geweest. We zijn met elkaar naar het regenwoud geweest, waar we een schitterende zonsopgang boven het regenwoud hebben gezien. De weg naar het regenwoud toe was wat ingewikkeld, maar uiteindelijk heeft dat ervoor gezorgd dat we een lange en stoffige, maar hele mooie rit hebben gehad. Toen we de motors afstapten waren wij alleen zwart, en onze zwarte motorrijders wit door het stof ;)
Woensdagmorgen zijn we met onze klasgenootjes uit Eldoret naar Nairobi vertrokken. Wat een grote en drukke stad! Chaos op de weg.. De eerste 5 minuten in Nairobi zat er al een auto tegen ons busje aan. En wat een verschil met Plateau.. We wisten niet dat deze luxe ook Kenia was!
We sliepen in een luxe appartement, mét douche :) Donderdag hebben we een lopende city-tour door Nairobi gedaan. Dit was leuk! Hebben een toeristische markt bezocht, het ‘memorial-parc-Nairobi’ en hebben op de 27e verdieping van een regerinsgebouw gestaan met schitterend uitzicht over Nairobi. Én, niet te vergeten: er was een Subway in Nairobi! Dat was stiekem heerlijk oud vertrouwd :)
Ergens voelde het ook wel een beetje gek; hoe snel het went om in de luxe te leven. En dat er dus zoveel verschil tussen de rijkdom en armoede zit.. We zagen dure hotels met op de achtergrond de sloppenwijken..

Gister zijn we naar Lake Nakuru gegaan. Een mooi meer, met daarom heen veel dieren. Het was eigenlijk een mini safari. We hebben zebra’s, giraffen, neushoorns, buffeloo’s, herten, flamingo’s én dankzij het oplettende oog van Gerrin een luipaard gezien!
Een geslaagde vakantie dus met elkaar! Dankbaar voor de betrouwbare mensen die op ons pad kwamen in Nairobi, en dat we weer veilig in Eldoret zijn aangekomen. Zo gaan we weer naar huis: home sweet home!

Een laatste stageweek komt eraan.. Een week waarin we nog wat voor school moeten doen, ons afscheidsfeestje in het ziekenhuis hebben, afscheid gaan nemen maar vooral nog even van Kenia, het weer en de mensen hier gaan genieten!

Tuoane,
liefs

• 17 Januari 2015 - 12:42

Adrie En Freek:

Dag lieve Carine en vriendinnen, de laatste dagen.... Wat zullen jullie vol zitten met verhalen als je weer thuis bent. En wat zul je weer moeten wennen aan Nederland en de westerse manier van leven. Maar jullie zullen deze 4 maanden in Kenia altijd in je hart meedragen. Wat geweldig dat jullie dit mee mochten maken! We wensen jullie nog bijzondere laatste dagen toe en een goede thuisreis. De families en vrienden zullen jullie met open armen ontvangen en dankbaar zijn wanneer jullie weer veilig thuis zijn.
    Een dikke knuffel voor Carine en tot gauw!
    Liefs,
    A3 en Freek

• 17 Januari 2015 - 14:46

Hanne En Aron:

Lieve Carine!
    Gelukkig duurt het niet zo lang meer voordat je thuiskomt! We kunnen bijna niet meer wachten!! Veel succes en plezier nog de komende week! Sterkte met afscheid nemen, dat zal best even lastig zijn! Stop maar een lekker zonnetje in je koffer voor ons!! ;-) Knuffel van ons!

• 17 Januari 2015 - 20:38

Thea De Kok:

Lieve meiden,

Naast alles wat we de afgelopen week al gehoord en gezien hebben aan foto's nu nog weer veel
    meer mooie foto's en verhalen.
    Fijn dat jullie zo'n leuke vakantie hebben gehad en genoten hebben van alles wat jullie gezien
    hebben.
    We zien heel erg uit naar jullie thuiskomst en wensen jullie vast een veilige en behouden
    thuisreis. We wensen jullie bovenal Gods zegen toe deze laatste week van stage en afscheid nemen.
    Liefs en groetjes voor jullie allemaal.
    pa en ma de Kok

• 19 Januari 2015 - 07:59

Stien Claessen:

Hoi meiden,

Leuk om te lezen over jullie "vakantie". Zie het zo voor me....

Het zal best een overgang zijn voor jullie om weer naar Nederland te komen.
    Het heeft hier vannacht gesneeuwd! En het is hier druk; de mensen máken zich druk.

Sterkte met afscheid nemen en een goede reis !!

Hartelijke groet, Stien Claessen,
    Buurtzorg Apeldoorn.

• 21 Januari 2015 - 23:02

Els Schutter:

Hoi Karin, (en vriendinnen)

Leuk om jullie belevenissen af en toe te lezen!
    Prachtige foto's van jullie safaritrip! Een neushoorn neemt met gemak een auto op zijn kop, jullie waren erg dichtbij en ongevaarlijk zijn ze niet! Of hadden jullie zo'n goede telelens?

Ik hoop dat jullie met elkaar een mooie afsluiting hebben en de stage goed af kunnen ronden.

Toen ik 6 weken bij familie was geweest in Zuid-Afrika had ik 6 maanden nodig om 'weer te landen in Nederland'. Hopelijk gaat het bij jou wat sneller! ;-)

Sterkte met afscheid nemen, een goede reis en thuiskomst. Shalom van de Eeuwige, die waakt over al Zijn kinderen en de hele wereld in Zijn machtige handen houdt.

Hartelijke groet,
    Els